State of the race: Efter guild-nomineringerne

Dunkirk

Med mandagens nomineringer fra Visuel Effects Society (VES), har vi nu nomineringer fra næsten alle guilds (Motion Picture Sound Editors, skal som sædvanligt være på tværs). Det betyder at det er på tide at gøre status over hvad det betyder for Oscarnomineringerne.

SAG-nomineringerne har jeg gennemgået i et separat indlæg (Læs det her), så med mindre der kommer enormt store overraskelser når vinderne skal findes, så har jeg ikke så meget mere at sige om SAG i forhold til hvem der bliver Oscarnomineret. De resterende guilds vil jeg gennemgå herunder. Jeg advarer på forhånd om at dette indlæg bliver ret langt, så hvis du ikke lige går så meget op i hvem der bliver nomineret for bedste kostumer kan du med fordel springe den eller andre kategorier over. Men hvis du er tilnærmelsesvis ligeså nørdet som mig, så er der dejlig meget læsestof herunder.

Bedste film – Producers Guild (PGA)

PGA er traditionelt en rigtig god målestok for bedste film, da de bruger samme afstemningssystem som akademiet bruger til både at finde de nominerede og vinderne i bedste film kategorien. De sidste år har PGA og akademiet dog været uenige om vinderen. Men når det kommer til de nominerede så har der, de sidste seks år (hvor Oscar har haft et fleksibelt antal nominerede) maksimalt været to Oscarnominerede som ikke også var PGA nominerede. Sidste år var alle ni nominerede også at finde på PGAs liste, men normalen er, at en enkelt nomineret fra Oscarlisten ikke optræder hos PGA. I år kan dog godt blive anderledes, da vi blandt kritikerpriserne har set et meget stort antal forskellige vindere. 12 forskellige film har vundet kritikerpriser for bedste film, hvilket er det højeste de sidste 12 år, hvor der har været nok kritikerpriser til at det giver mening at tælle. Den forrige rekord var på ni forskellige film, så der er noget der tyder på, at vi har et utroligt tæt løb i år. Så vi skal nok være forberedt på overraskelser, men lad os kigge på de nominerede hos PGA:

The Big Sick
Call Me By Your Name
Dunkirk
Get Out
I, Tonya
Lady Bird
Molly’s Game
The Post
The Shape of Water
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Wonder Woman

Det første man bemærker er, at der er 11 nominerede i modsætning til de normale 10. Det er nok endnu et tegn på et meget tæt opløb. En del af filmene har blot cementeret deres plads blandt favoritterne til en Oscarnominering for bedste film. De er naturligvis ’Three Billboards Outside Ebbing, Missouri’, som jeg anser for at være favorit i øjeblikket. Derudover er det ’Lady Bird’, ’Call Me By Your Name’, ’Dunkirk’, ’Get Out’ og ’The Shape of Water’.

’I, Tonya’ er også stille og roligt rykket op blandt de mulige aftagere til de sidste pladser i bedste film kategorien. Filmen har fået mange nomineringer fra guilds og kritikere, men mest for enkelte dele af arbejdet, og har ikke fået den store hæder for filmen som helhed. Det laver PGA-nomineringen om på, og derfor må ’I, Tonya’ tages seriøst i kampen om bedste film nomineringerne.

’Molly’s Game’ har lidt samme skæbne, og har primært opnået nomineringer for kvindelige hovedrolle (Jessica Chastain) og manuskript (Aaron Sorkin). Jeg tror kun på at den er outsider til en nominering for bedste film, og selvom PGA-nomineringen hjælper, så skal den til at vinde nogle guildpriser før jeg for alvor tror på den til Oscar.

’The Post’ holder med PGA-nomineringen røven i vandskorpen, men hvor mange andre har klaret sig bedre end forventet i denne Award Season, har ’The Post’ klaret sig væsentligt dårligere. Havde PGA set bort fra den, ville jeg ikke sige den havde en chance for en bedste film nominering, men med PGA-nomineringen er den stadig med. Akademiet kan jo godt lide Spielberg, men i et meget tæt år er det ikke sikkert at det er nok.

Selvom jeg håber ’The Big Sick’ bliver Oscarnomineret for bedste film, så tror jeg det ikke. Den presses af ’Darkest Hour’, ’Mudbound’, ’The Florida Project’ og ’Phantom Thread’ der kunne være nogle af de film, som kan snige sig ind på Oscars liste uden en PGA-nominering. ’The Big Sick’ er sød, sjov og charmerende, men film med lige præcis de kvaliteter er der masser af i årets kapløb, og det bliver nok ’The Big Sick’ der trækker det korteste strå.

Den sidste nominerede er ’Wonder Woman’ og den vil jeg ikke bruge så meget tid på. Det er typisk for PGA, at de hiver en stor actionfilm ind. Sidste år var det ’Deadpool’ og før det har det blandt andet været ’Skyfall’ og ’Star Trek’. Disse film bliver ikke nomineret til bedste film og der er ingen tegn på at ’Wonder Woman’ skulle være en undtagelse. Også selvom det er udråbt til kvindernes år.

Bedste instruktør – Directors Guild (DGA)

Kigger vi på de sidste 20 år er det kun sket tre gange at alle fem Oscarnominerede har været de samme som de fem DGA-nominerede. Omvendt er det kun sket fire gange at der har været mindre end fire gengangere. Med andre ord ser det ud som om, at vi skal finde en enkelt DGA-nomineret at skifte ud for at få de Oscarnominerede. Så lad os se på hvem der er nomineret til DGA:

Christopher Nolan – Dunkirk
Jordan Peele – Get Out
Greta Gerwig – Lady Bird
Guillermo del Toro – The Shape of Water
Martin McDonagh – Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

Umiddelbart virker det som et ret solidt felt, og jeg vil heller ikke blive overrasket, hvis det matcher de Oscarnominerede. Men der er folk som Luca Guadagnino (Call Me By Your Name) og Steven Spielberg (The Post) der presser på. Begge film har bestemt Oscarpotentiale, men har klaret sig dårligere end forventet i Award Season. Derfor kan det også være svært at se, hvem de skal vippe af pinden. Blandt outsiderne har vi Poul Thomas Anderson (Phantom Thread), Joe Wright (Darkest Hour) og Denis Villeneuve (Blade Runner 2049).

Jeg kunne godt tro at den gamle del af akademiet stadig er ret magtfuld, og dermed ikke finder ’Get Out’ værdig til ligeså mange nomineringer som kritikere og guilds. Derfor tror jeg at Peele er med på yderste mandat, men hvem der tager hans plads er et meget godt spørgsmål.

Bedste originale og ikke-originale manuskript – Writers Guild of America (WGA)

Det er aldrig sket, at de nominerede i Oscars to manuskriptkategorier har været de samme som de nominerede hos WGA. En af grundene er, at WGA og akademiet ikke altid er enige om hvilken kategori enkelte film skal puttes i, men en endnu vigtigere del er, at WGA kun nominerer film der er produceret under deres egen overenskomst, eller en overenskomst fra en af deres udenlandske søsterorganisationer. Det vil sige at film som ’Three Billboards Outside Ebbing, Missouri’, ’Darkest Hour’, ’Coco’, ’The Killing of a Sacred Deer’ og ’Victoria & Abdul’ ikke kunne få en WGA-nominering i år. Dermed tror jeg også at jeg kan garantere, at WGA ikke matcher Oscar i år, da ’Three Billboards Outside Ebbing, Missouri’ helt sikkert får en Oscarnominering.

Lad os starte med at kigge på bedste originale manuskript. WGA har nomineret:

The Big Sick
Get Out
I, Tonya
Lady Bird
The Shape of Water

Der er ikke de helt store overraskelser, men eftersom vi skal have plads til ’Three Billboards Outside Ebbing, Missouri’, så er der en der må vige pladsen. Og det skal nok enten være ’The Big Sick’ eller ’I, Tonya’. Som jeg tidligere har været inde på, så har ’I, Tonya’ opbygget et godt momentum på det sidste, og derfor tror jeg også at den holder sin plads til Oscar, men jeg vil bestemt ikke blive overrasket hvis ’The Big Sick’ sniger sig med i stedet.

Kigger vi på ikke-originale manuskript bliver det straks lidt mere interessant. WGA har nomineret:

Call Me By Your Name
The Disaster Artist
Logan
Molly’s Game
Mudbound

I år er denne kategori meget interessant, da næsten alle de helt store film slås i bedste originale manuskript kategorien. Derfor bliver der plads til små film og overraskelser blandt de ikke-originale manuskripter. Blandt disse overraskelser er ’Logan’, som har sneget sig ind under radaren med nomineringer ved en del kritikerpriser, og manuskriptet har også vundet enkelte af disse. Det vil dog være en gedigen overraskelse med en superheltefilm blandt de manuskriptnominerede. Men selvom det er nye tider for akademiet i disse år, så tror jeg stadig ikke på at den kan sikre sig en Oscarnominering. Mine penge ligger lige nu på den meget sentimentale ’Wonder’ som kan åbne op for tårekanalerne. Og det plejer at score point hos akademiet. ’All the Money in the World’ skal bestemt heller ikke underkendes, men dens præstationer i Award Season har enten været en masse nomineringer eller slet ingen. Til Oscar tror jeg desværre at det ikke bliver til nogle nomineringer. Richard Linklater er også tilbage med ’Last Flag Flying’ ligesom ’Victoria & Abdul’ og ’Film Stars Don’t Die in Liverpool’ skal tages seriøst. Og da ingen af de to sidstnævnte kunne nomineres til WGA, kan man ikke på nogen måde afskrive dem.

Bedste fotografering – American Society of Cinematographers (ASC)

blade-runner

ASC er et af de forbund der følger Oscar allerbedst, og de sidste ti år har 88% af alle Oscarnominerede også haft en ASC-nominering med i bagagen. Derfor er det heller ikke helt vedsiden af hvis man tror at årets fem ASC-nominerede også får en Oscarnominering. Blandt de nominerede er Roger Deakins der må være favorit til at vinde sin første Oscar for de gudesmukke billeder i ’Blade Runner 2049’ ligesom det er svært at komme udenom Hoyte van Hoytema, som kan få sin første nominering for de mange actionsekvenser i ’Dunkirk’. Den sidste nominerede der virker helt sikker er danske Dan Laustsen for sit arbejde i ’The Shape of Water’. Disse tre var også blandt de nominerede til BAFTA. Det samme var Bruno Delbonnel for den britiske film ’Darkest Hour’ som kan sikre ham sin femte Oscarnominering. Ved BAFTA gik den sidste plads til ’Three Billboards Outside Ebbing, Missouri’, mens ASC valgte ’Mudbound’. Her tror jeg at ’Mudbound’ vil tage den sidste plads. Ikke bare fordi det er en utrolig flot film, men også fordi Rachel Morrison kan blive den første kvindelige nominerede i denne kategori. Den historie har kørt i pressen og med det som er blevet erklæret kvindernes og ligestillingens år, så burde det være den sidste dråbe der skal til for at sikre Morrison den historiske nominering. Det der dog taler imod hende er, at ’Mudbound’ er en Netflix-film, og dem har akademiet ikke været så glade for på fiktionsfronten. ’Mudbound’ er dog den mest prisvindende fiktionsfilm fra Netflix og den vil være meget svær at komme udenom.

Bedste klip – American Cinema Editors (ACE)

Siden ACE indførte to kategorier i år 2000, er det kun sket to gange at mere end én af de Oscarnominerede ikke har været nomineret til en Eddie (ACEs pris). Og de sidste ti år har halvdelen af årene resulteret i at alle Oscarnominerede også var ACE-nominerede. Derfor er det nærliggende at kigge på de ACE-nominerede, når man skal finde Oscars line up.

I drama-kategorien finder vi:

Balde Runner 2049
Dunkirk
Molly’s Game
The Post
The Shape of Water

I komediekategorien har ACE nomineret:

Baby Driver
Get Out
I, Tonya
Lady Bird
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

I mine øjne er ’Call Me By Your Name’ og ’Darkest Hour’ de eneste to ikke-nominerede film, som ville kunne være med i konkurrencen om en Oscarnoninering, men ACE har et virkelig stærkt felt, så det er svært at se hvem de to film skal slå af pinden.

Jeg tror på at ’Dunkirk’ er en sikker nominering. Hurtige actionklip og parallelle historier samt spring i tid plejer altid at kunne sikre en nominering i denne kategori, og ’Dunkirk’ har alle tre ting. ’Baby Driver’ er en anden film med hurtige actionklip, og klipningen er en stor del af denne films kvaliteter. Derfor tror jeg også på at den kommer med. ’Blade Runner 2049’ kan lidt gå begge veje for mig. Jeg var personlig vild med den langsomme men meget stilrene klipperytme og jeg synes virkelig at det var med til at fremhæve de fantastisk smukke billeder. Omvendt, så har filmen ikke scoret så mange nomineringer for klipningen, så jeg tror på at den også kommer med til Oscar. ’Three Billboards Outside Ebbing, Missouri’ skal med, da jeg mener den er favorit til at vinde for bedste film, og bedste film vinder man sjældent uden en nominering for klip. Netop derfor mener jeg også at ‘Lady Bird’ er en af de klare boblere. Den sidste film jeg tror kommer med er ’The Shape of Water’ som har modtaget mange roser og nomineringer for klip. Blandt andet var den nomineret til BAFTA, ligesom de fire andre jeg har fremhævet. Jeg tror dog godt at ’Get Out’ kan komme med, men lige nu tør jeg ikke lave en endelig forudsigelse, for ’Get Out’ kommer muligvis til at klare sig enormt godt når Oscarnomineringerne bliver offentliggjort.

Bedste sminke og hår – Make-Up Artists & Hair Stylists Guild (MUHG)

MUHG holdt en prisuddelingspause på ni år, men fra 2014 har de været tilbage. Det er et svært guild at bruge til nomineringerne, da vi de sidste to år har haft ligeså mange Oscarnominerede med MUHG-nomineringer som uden. Men to af de tre der blev nomineret uden MUHG-nominering var de to svenske film ’En mand der hedder Ove’ og ’Den hundredeårige, der sprang ud af vinduet og forsvandt’. Heldigvis har vi ikke den slags jokere i år. Og endnu heldigere, så er dette en kategori hvor vi har en shortlist at gå ud fra. På den shortlist står syv film, hvoraf tre vil få en Oscarnominering. Et godt pejlemærke kan være at tælle MUHG-nomineringer, da MUHG har fem kategorier for spillefilm. Stiller vi filmene op efter antal af nomineringer, ser det således ud:

Wonder – 3 nomineringer
Darkest Hour – 3 nomineringer
Guardians of the Galaxy Vol.2 – 2 nomineringer
I, Tonya – 2 nomineringer
Bright – 1 nominering
Ghost in the Shell – 1 nominering
Victoria and Abdul – 0 nomineringer

Jeg vil tillade mig at kalde de to øverste på listen for sikre. ’Wonder’ er godt nok lidt en ”one trick pony”, men ikke desto mindre et flot stykke arbejde. Arbejdet med at få Gary Oldman til at ligne Winston Churchill i ’Darkest Hour’ har nærmest givet ham halvdelen af de priser han har vundet for skuespil, så den skal naturligvis også med. Og så står vi tilbage med den tredje plads. For at få lidt flere indikationer, kan det være værd at kigge til BAFTA, der ligeledes er en akademipris. Her nominerede de fire fra shortlisten: ’Wonder’, ’Darkest Hour’, ’I, Tonya’ og ’Victoria and Abdul’. For at få en sidste indikation, kan vi gå til en anden stor gruppe, nemlig Critic’s Choice. Her var der tre fra Oscars liste blandt de nominerede: ’Wonder’, ’Darkest Hour’ og ’I, Tonya’. Da ’I, Tonya’ går igen på begge lister, tror jeg også at den vil tage den sidste plads, selvom special effects make up som ’Guardians of the Galaxy Vol.2’ også ofte bliver nomineret i kategorien. Jeg har ikke set filmen, men de manglende nomineringer tyder på, at den måske ikke er ligså stærk som den forrige film i serien.

Bedste kostumedesign – Costume Designers Guild (CDG)

Siden 2006 har CDG haft tre kategorier, men kun to gange er det sket, at alle Oscar nominerede også har været nomineret hos CDG. Omvendt er det kun syv af årene hvor alle CDG kategorier har haft fem nominerede. Men det tyder altså på, at vi nok skal finde en enkelt nomineret udenfor de CDG nominerede. Den ene kunne med stor sandsynlighed være ’Darkest Hour’, ’Victoria and Abdul’ eller ’The Beguiled’. Selvom de sagtens alle tre kan komme med, så tror jeg på at statistikken holder og kun én kommer med, da feltet igen er ret stærkt. Jeg tror det bliver ’Victoria and Abdul’ da store kjoler og uniformer altid er en sikker vinder. Samtidig så foregår filmen både i England såvel som Indien, og det gør arbejdet endnu større. Kostumerne er skabt af Consolata Boyle som har to Oscarnomineringer bag sig, så hun er ikke fremmed for akademiets medlemmer.

Derudover tror jeg på at Jaqueline Durran får sin femte Oscarnominering for ’Beauty and the Beast’, for der er store kjoler og uniformer. ’Phantom Thread’ handler om modebranchen i 1950’erne, så det vil næsten være filmens største Award Season nederlag, hvis den ikke bliver nomineret i denne kategori. Jeg tror på ’The Shape of Water’ som også fik en BAFTA-nominering i denne kategori, og til sidst tror jeg lige nu på ’The Greatest Showman’, men jeg overvejer stærkt at ændre den til ’Wonder Woman’. ’Wonder Woman’ foregår dels i en amazone-verden, på slagmarken under 1. Verdenskrig samt datidens London. Det kræver rigtig mange forskellige slags kostumer, men lige nu er jeg bare lidt for meget kylling til at tage den med, men hvis jeg kan samle modet til det, kommer den med i mine endelige forudsigelser.

De resterende CDG-nominerede er: ’Dunkirk’, ’Murder on the Orient Express’, ’Blade Runner 2049’, ’Star Wars: The Last Jedi’, ’Thor: Ragnarok’, ’Get Out’, I, Tonya’, ’Kingsman: The Golden Circle’, ’Lady Bird’, ’Three Billboards Outside Ebbing, Missouri’.

Bedste scenografi – Art Directors Guild (ADG)

De sidste elleve år har ADG haft tre kategorier, og kun fire gange er det sket at de fem Oscarnominerede ikke alle sammen var nomineret til ADG. Derfor tror jeg også at de fem nominerede skal findes blandt de 15 ADG-nominerede film.

ADG har nomineret: ’Darkest Hour’, ’Dunkirk’, ’Murder on the Orient Express’, ’The Post’, ’The Shape of Water’, ’Beauty and the Beast’, ’Blade Runner 2049’, ’Star Wars: The Last Jedi’, ’War For The Planet of The Apes’, ’Wonder Woman’, ’Downsizing’, ’Get Out’, ’Lady Bird’, ’Logan’, ’Three Billboards Outside Ebbing, Missouri’.

Jeg tror at alle der har set ’Blade Runner 2049’ kan blive enige om, at denne film ikke er til at komme udenom når vi taler scenografi. Fra hvad jeg har kunne se og læse er det samme gældende for ’The Shape of Water’, som også har fået nomineringer hos både BAFTA og Critic’s Choice. Det samme har ’Dunkirk’ som har genskabt 1940ernes England og Frankrig, samt flådeskibe og meget mere. Det samme kan man næsten sige for ’Darkest Hour’ som også tog en BAFTA-nominering. Det samme har ’Beauty and The Beast’, som jeg tror tager den sidste plads for at kreere et rent eventyrunivers.

Bedste visuelle effekter – Visual Effects Society (VES)

Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke har lavet research på sammenfaldet mellem VES-nomineringerne og Oscarnomineringerne. Jeg kan dog fortælle en del om sammenfaldet mellem vinderne. Men det venter vi med.

Heldigvis har vi også i denne kategori en shortlist, og med et væld af kategorier hos VES så kan det være en ide at se hvor mange nomineringer hver film på shortlisten har. Stiller vi dem op efter antal nomineringer, ser det således ud:

War for the Planet of the Apes – 7 nomineringer
Blade Runner 2049 – 7 nomineringer
Star Wars: The Last Jedi – 4 nomineringer
Kong: Skull Island – 4 nomineringer
Guardians of the Galaxy Vol.2 – 2 nomineringer
Dunkirk – 1 nominering

Film uden VES-nomineringer: ’The Shape of Water’, ’Okja’, ’Valerian and the City of a Thousand Planets’, ’Alien: Covenant’.

Kigger vi på denne opstilling burde både ’War for the Planet of the Apes’ og ’Blade Runner 2049’ være ret sikre. Jeg vil også påstå at folkene bag ’Star Wars: The Last Jedi’ kan sove roligt indtil tirsdag. ’Kong: Skull Island’ har ikke fået så mange andre nomineringer, men med fire VES-nomineringer synes jeg at den er svær at komme udenom.

Den sidste plads er til gengæld svær at gætte, men jeg har snævret det ind til ’Guardians of the Galaxy Vol.2’, ’Dunkirk’ og så ’The Shape of Water’ der formåede at få både en BAFTA og Critic’s Choice nominering. Jeg ved ikke hvad jeg ender på, men lige nu hælder jeg mod ’Dunkirk’, for ellers bliver det udelukkende sci-fi film i denne kategori, og det er alligevel sjældent at det sker.

Bedste lydmix – Cinema Audio Society (CAS)

Traditionelt set er dette et af de dårligste guilds, når man skal forudsige de nominerede. I gennemsnit har kun 3,55 af de Oscarnominerede hvert år også haft en CAS-nominering. Men lad os alligevel se på om vi kan finde mening i det.

De CAS-nominerede er:

Baby Driver
Dunkirk
Star Wars: The Last Jedi
The Shape of Water
Wonder Woman

’Baby Driver’ er en film hvor lyd og musik fylder rigtig meget, og lyden er nok filmens største kvalitet. Derfor bør den også få en Oscarnominering. En krigsfilm som ’Dunkirk’ hvor kugler, fly og bølger fyger om ørerne på hovedpersonerne er også svær at komme udenom. Star Wars filmene klarer sig altid godt i lydkategorier, og derfor tror jeg også den hopper med. ’Blade Runner 2049’ mener jeg havde et virkelig fedt lydbillede, men jeg er ikke helt lydekspert nok til at vurdere om det primært var på grund af lyddesignet eller mixet. Jeg tror dog den kommer med her. Til sidst så plejer musicals også at klare sig godt i lydmix-kategorien, og derfor tror jeg på at ’Beauty and the Beast’ tager den sidste plads. Dette er dog en kategori hvor man ofte kan finde nogle film man ellers ikke ville se som Oscarfilm. Så vær ikke overrasket hvis ’Logan’, ’Thor: Ragnarok’ ’Spider-Man: Homecoming’ eller ’Jumanji: Welcome to the Jungle’ pludselig dukker op blandt de nominerede på tirsdag.

Bedste animerede film – Annie Awards

De sidste to år har Annie haft to bedste film kategorier. En generel kategori, og en for uafhængige film. Og de sidste to år har vi skulle finde tre af de Oscarnominerede i den generelle kategori og to i den uafhængige. Ligeledes har fire af de Oscarnominerede også været nomineret til bedste instruktør ved Annie. Det kan dog alt sammen ændre sig, da stemmeafgivningen er ændret i år, så det bliver en meget større kreds som afgører hvem der skal nomineres. Og det kan nok komme til at gå ud over de uafhængige film. Men lad os kigge på hvem der er nomineret:

Bedste film:

Captain Underpants: The First Epic Movie
Cars 3
Coco
Despicable Me 3
The Boss Baby

Bedste uafhængige film:

In This Corner Of The World
Loving Vincent
Napping Princess
The Big Bad Fox & Other Tales
The Breadwinner

Jeg kan jo godt lide statistik, og derfor holder jeg også på at den ikke bliver brudt i år. Jeg er ret sikker på at ’The Breadwinner’ tager en nominering, da den også er Annie-nomineret for bedste instruktør. Den tog også en nominering ved Golden Globes og en lang række kritikerpriser. Det samme gjorde ’Loving Vincent’ og selvom filmen er lidt halvkedelig, så er det en af de smukkeste animationsfilm i årtier og teknikken med at animere ved hjælp af oliemalerier er så imponerende, at den bliver nødt til at få en nominering. Kigger vi til bedste film kategorien, så er storfavoriten ’Coco’ heller ikke til at komme udenom, ligesom jeg tror på ’The Boss Baby’ som også har scoret Golden Globe og PGA nomineringer samt en Annie-nominering for bedste instruktør. Den sidste plads er svær, og både ’Ferdinand’ og ’The Lego Batman Movie’ kan komme bagfra og ødelægge statistikken. Men jeg tror på at ’Despicable Me 3’ tager den sidste plads, da den både har en PGA nominering, plus nomineringer fra mange andre guilds, og det kan betyde noget efter stemmeafgivningen blev åbnet op.

Vil du være gæstebloggger?

Husk at alle har mulighed for at bidrage til bloggen som gæsteblogger. Læs mere her.

Advertisements

One thought on “State of the race: Efter guild-nomineringerne

  1. Pingback: Oscar 2018 – De endelige forudsigelser (med begrundelser) | Award Talk

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s